Choć korzyść związana z wynajęciem własnej skrzynki depozytowej jest oczywista (bezpieczeństwo), ludzie często nie zdają sobie sprawy z wielu korzyści finansowych związanych z trzymaniem cennych rzeczy w skrzynce.

Pierwszą korzyścią finansową, którą należy wziąć pod uwagę, gdy wynajmujesz skrzynkę, jest ubezpieczenie domu. Jeśli posiadasz „określone przedmioty” w swoim ubezpieczeniu domu, takie jak droga biżuteria, powinieneś zbadać opcję przechowywania tych przedmiotów w swojej skrytce depozytowej, a tym samym usunięcia ich z „określonych przedmiotów” w swoim ubezpieczeniu domu. W wielu przypadkach zmniejszy to twoje ubezpieczenie domu o więcej niż koszt skrzynki. Ale co z ubezpieczeniem, gdy przedmioty są noszone?

Są firmy ubezpieczeniowe, które zapewnią ci polisę „tylko do noszenia” na biżuterię – zwykle jest to niewielka część kosztów przechowywania przedmiotów na polisie ubezpieczeniowej „określonych przedmiotów”. Nawet po przyjęciu odrębnej polityki „tylko do noszenia” i wynajęciu skrzynki do przechowywania biżuterii, oszczędności zwykle stanowią więcej niż koszt wynajęcia skrzynki.

Inna możliwość oszczędzania pieniędzy jest fakt, że wszelkie dokumenty przechowywane w skrzynce depozytowej będą bezpieczne – to neguje konieczność płacenia za wymianę lub ponowny wydruk dokumentów. Dokumentacja, taka jak akt własności, może być bardzo kosztowna w wymianie, jeśli została skradziona lub zgubiona. Często jest to koszt kilku tysiecy PLN (i dużo „biurokracji”). Certyfikaty urodzenia, paszporty, ubezpieczenia na życie / polisy ubezpieczeniowe, wszystko to może być kosztowne i czasochłonne do zastąpienia. Po uzyskaniu własnej skrzynki i zachowaniu ważnych dokumentów, możesz mieć pewność, że każda ważna dokumentacja, jakiej potrzebujesz, znajduje się w jednym miejscu – w skrytce depozytowej.

Wynajmując sejf, nie tylko zyskujesz „spokój ducha”, wiedząc, że ważne i niezastąpione przedmioty są bezpieczne – ale dzięki odrobinie wiedzy i kilku telefonom możesz łatwo zaoszczędzić pieniądze.